dimarts, 17 de maig de 2016

No sé si tallar-me les venes...

Després de sortir en estat de xoc del meu darrer club de lectura jove de la biblioteca Roca Umbert, la meva bona i sàvia companya Marta F. i el meu col·laborador Roc van intentar posar ordre a totes les coses que m'havien explicat els quatre nois i noies del club:

Hi ha youtubers (tothom ho és). 
Dins hi ha: 
- Hi ha vlogers (de videoblogs) 
- Hi ha gamers (que es graven jugant a jocs) 
- Hi ha frikis de la informàtica (expliquen trucs per passar-se jocs, temes d’informàtica,...) 

Hi ha vlogers que en un mateix canal són game players. 
Un challenge i un vlog són diferents! 
Game Play: es graven mentre estan jugant a la consola, PC, etc. Res de Game Boy, que està passadíssima! 

Els més coneguts són (rànking segons en Roc): 
1. Pew Die Pie (a nivell mundial) 
És Youtuber, en general 

2. Rubius (el més seguit a Espanya) 
Explica com fer bromes pesades i les fa. 
Ha escrit: El libro Troll i Virtual Hero 

3. Celopan (famós a Espanya, català però viu a Madrid. Parla en castellà. El preferit d’en Roc) 
Canal CeloVlogs, amb col·laboracions tipus challenge (reptes entre dos o + persones, per fer conyes) https://www.youtube.com/user/CeloVlogs 
Ha escrit una novel·la: Los dioses también aman 


5. Wismichu (ni idea) https://www.youtube.com/user/wismichu 

6. Vegetta (no és dels més, però és conegut a Espanya) Canal Vegetta777 

7. Yellow Melow (és una noia. A en Roc ja no li mola (;-P) 
Canal Yellow Mellow MG 

8. German Garmendia Canal HolaSoyGerman és de vlogs 
Canal JugaGerman és de gameplay, i surt mentre juga) 

Face swap challenge: és una app on agafes la teva cara i l’enganxes a una altra persona, animal,... i et graves parlant com l’altre 

Sueños de acero y neón. 
Fugitivos del tiempo 
Aquestes seran les dues novel·les youtuberes més buscades aquest sant jordi passat, segons el club de lectura jove de la biblioteca...

Per acabar d'arreglar la cosa, em registro al Wattpad per poder llegir la novel·la d'una de les noies del club. M'explica que és una plataforma de publicació de novel·les i també de fanfictions, que malgrat està plens de faltes i mal escrits, hi ha coses molt bones. 
De fet és d'on va sortir After (arrenca a córrer!)
Bé, el primer que hi trobo és Embarazada de Justin Bieber, el bestseller de la setmana. 

Què voleu que us digui? 
Com deia el meu amic J.M.: No sé si tallar-me les venes o deixar-me-les llargues...

No sé si em puc permetre quedar-me al marge de tot això. Deu ser la crisis dels 40 i pico... però  no m'interessa. Potser el club de lectura jove de la biblioteca acabarà morint per les circumstàncies però seguirem amb la línia que fins ara teníem: #slowreadingclub... llegir llibres que ens agraden i parlar-ne i prou. Parlarem del Sherlock, del Percy i en Harry Potter. Parlarem de lectures obligatòries i de clàssics. De poesia i de la vida. 
Quan només siguem dos anirem al bar a fer un cafè i si no, deixarem de trobar-nos, però jo passo d'en Justin Bieber.

1 comentari:

  1. http://www.svdl.fr/svdl/index.php?post%2F2016%2F05%2F17%2Flecture-et-litt%C3%A9rature
    un article de la VAn der Linden molt interessant...

    ResponElimina